אני בת 58 ומתלבטת בין בוטוקס לבין מתיחת פנים. איך אדע שהגיע הזמן למתיחת פנים?

חשוב להבין, כי טיפולי הזרקת בוטוקס וניתוח מתיחת פנים הנן פרוצדורות עם יעדים שונים ונפרדים.

לניתוח הרמת הפנים, הנקרא גם "מתיחת פנים" יעד אחד וברור:  להחזיר את הפנים למקומם הטבעי, שם היו בעבר, לפני שצנחו בגלל תהליך ההזדקנות והשפעת כוח הכבידה. יעד זה מושג באמצעות ביצוע קיצור שרירים ה"מרים" את הפנים למקומם הטבעי, וסילוק עודפי העור שנוצרו עם הזמן.
כחלק מהניתוח מורחקים גם עודפי השומן שנאגרו עם הזמן בעיקר בצוואר, זאת ביחד עם בנייה/שחזור מחדש של נפח הפנים, באמצעות שומן או חומרי מילוי.
ניתן לשלב בניתוח פעולת קילוף עור, זאת בהתאם לכל מקרה, ובהתאם לאיכות וסוג העור.  בדרך כלל מדובר בקילוף עור שטחיים ולא עמוקים.
ניתן גם להגביל את הניתוח לניתוח סלקטיבי בצוואר בלבד, כיוון שהרבה פעמים מראה הצוואר הוא הבעיה העיקרית. ההחלטה על היקף הניתוח, מתיחת פנים וצוואר או מתיחת צוואר בלבד, תתקבל במהלך ההתייעצות, ובהתאם לבדיקות הנערכות בזמן ההתייעצות.
לטיפול הבוטוקס, יעדים יותר מצומצמים אבל לא פחות חשובים. הטיפול בבוטוקס אמנם איננו מתייחס ישירות לצניחת הפנים, אלא בעיקר להעלמת קמטים קטנים וחריצים באזור המצח, צידי העיניים, ומסביב לפה. הטיפול בבוטוקס משלים בדרך כלל אספקטים ספציפיים שלא ניתן להשיג בצורה מושלמת באמצעות ניתוח בלבד.
שתי השיטות למעשה משלימות זו את זו. סביר מאד להניח שבגילך (58) את מועמדת טובה לביצוע הניתוח, כמו גם לטיפולי בוטוקס.

בגדול, הייתי אומר כך: לניתוח יש יתרון מוחלט בשני אספקטים: משך הזמן שבו ניכר השיפור, והכדאיות הכספית. את תיהני מתוצאות הניתוח במהלך כ-8 עד 10 שנים ולפעמים אף יותר. אפקט הבוטוקס חולף לאחר 3-4 חודשים. לכן, הניתוח מהווה השקעה הרבה יותר טובה לאורך הזמן, בהשוואה לטיפולי הבוטוקס. יתרונם היחסי של טיפולים השמרניים (בוטוקס וחומרי מילוי/שומן) הוא בעובדה שאינם מצריכים ביצוע הרדמה, או היעדרות מעבודה ומפעילות חברתית. הניתוח דורש בדרך כלל כשבועיים החלמה.

לסיכום, אדגיש שוב, שתי נקודות עקרוניות בנושא ניתוח מתיחת פנים וטיפולי בוטוקס:

  • יעד הניתוח הינו השגת מראה טבעי ורענן, למשך שנים רבות.
  • מראה פנים קפוא ומראה מלאכותי הינם תופעות שיש להימנע מהם בכל דרך.