על הסכין – המנתחים שהכי הצליחו למתג את עצמם בתעשייה המקומית ("גלובס")

מתוך הכתבה "על הסכין" מאת דיאנה בחור ניר, שפורסמה ב"גלובס".

ד"ר חיים רסנר-פנים

ניסיון: ד"ר רסנר בוגר בית-הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. התמחה בכירורגיה פלסטית בבית-החולים "שיבא". עבר השתלמויות בכירורגיה קוסמטית בארה"ב ובאירופה. מנתח יותר מ-20 שנה.

על הזיהוי עם ניתוחי פנים: מבצע את כל סוגי הניתוחים, רובם ניתוחים קוסמטיים של הפנים: "אתה לוקח תחום שמוצא חן בעינך, שאתה רוצה להתמקד בו, והפידבק מהשוק קובע אם זה התחום הראשי שלך. במקרה שלי זה מה שקרה. מצאתי את עצמי עוסק בעיקר בניתוחי פנים".

אני מאמין: "אנשים שוכחים שמדובר קודם כל ברפואה ולא במקצוע אחר, כמו מסז'יסטית, מניקוריסטית וכו'. ברפואה קובעים אם ניתוח הצליח, אם המטופל עבר מהקטע של חולה לבריא, כשאין הסכמה אובייקטיבית גורפת למה קוראים 'יפה', מה נחשב ל'טבעי'. איך יוצרים מצב שכן יהיה ברור? בתיאום ציפיות".

קווים אדומים: "מנתחים הם פסיכיאטרים עם סכין. זה עסק מאוד טעון. אני אומר לעיתים למישהי 'לא' ויש לי תחושה שהיא תנתח אצל מישהו אחר. התפקיד הוא לא לעשות אותך יותר יפה, אלא יותר מרוצה. הקו האדום הכי חשוב שלי הוא כשאני לא יכול לעמוד מאחורי מה שאני עושה. כלומר, לא יכול לעשות אותך מרוצה".

יחסי-ציבור: "בעד יחסי-ציבור ויראליים. לא מתנגד. אישית לא תומך. אנשים שוכחים שאנחנו בסך-הכול רופאים. איך זה ייראה אם הגיניקולוג שלך, האורטופד או האורולוג שלך ישים לך פליירים בווישר של האוטו? אני מבין את האמירה שבכל פעם שמזכירים את שמך זה טוב, אבל אישית, לא מרגיש צורך להשתמש בזה".

סלבס: לפי פרסומים, עשה פייס ליפטינג לאשת ראש הממשלה, עליזה אולמרט, וגם לעיתונאית ברוריה אבידן-בריר.

תעריף: ניתוחי עפעפיים 10-30 אלף שקל, אף 15-25 אלף שקל, מצח 15-30 אלף שקל, פנים 25-55 אלף שקל.