תיקון אוזניים

לאוזניים יש השפעה גדולה על המראה שלנו. אוזניים בולטות או אסימטריות, לא רק שמשפיעות על המראה, אלא גם על הביטחון ועל הדימוי העצמי. אוזניים בולטות מדי הן מום מולד שמקורו בדרך כלל בעצירת התפתחות סחוסי האוזניים אצל העובר במהלך חודשי ההיריון.

מאחר והאוזניים מסיימות את צמיחתן כבר בגיל 6, אפשר כבר אז לבצע את הניתוח. אין סיבה לדחות לגילים מאוחרים יותר, כיוון שילדים בעלי אוזניים בולטות עלולים לסבול מכך גם במישור החברתי, וניתן להקל עליהם כבר בשלב מוקדם. לניתוח משמעות אסתטית בלבד. הוא אינו משפיע על השמיעה.

למי מתאים הניתוח?

הניתוח מתאים לילדים ומבוגרים כאחד. הוא נועד לשפר את צורת האוזניים גם במקרים שהן בולטות וגם כשהן אסימטריות.

הכנה לניתוח

לפגישת ההתייעצות יש חשיבות גדולה להצלחת הניתוח. במהלך הפגישה מקפיד ד"ר רסנר לרדת לעומקם של כל פרטי המקרה, ובעיקר הוא שם דגש על תחושותיהם ומאווייהם של המטופלים. לאחר בדיקה יסודית, הוא יציג בפנייך את האופציות הניתוחיות וביחד תקבלו החלטה משותפת לגבי יעדי הניתוח. כל זאת  – כדי שתתקבל התוצאה האופטימלית והרצויה ביותר.

מהלך הניתוח

מטרת הניתוח היא לשפר את מנח וזווית אפרכסת האוזניים ביחס לקרקפת. בניתוח מתבצע עיצוב מחדש של סחוס האפרכסת. ישנן שיטות טכניות רבות לביצוע הניתוח וד"ר רסנר יתאים עבורך את השיטה המועדפת. החתכים נעשים בחלק האחורי של האוזן ובסחוסי האפרכסת עצמם. בכל מקרה, הם אינם גלויים לעין. הניתוח יכול להתבצע לרוב בהרדמה מקומית ולעתים בשילוב טשטוש תוך ורידי או בהרדמה מלאה.  בתום הניתוח, האוזניים נחבשות בחבישה היקפית למשך מספר ימים.

סיבוכים בניתוח זה אינם שכיחים, והם כוללים דימומים ושטפי דם, זיהומים, הצטלקויות והפרעה תחושתית שלרוב זמנית וחולפת.

החלמה

המנותח משתחרר לביתו כבר ביום הניתוח. כאב מקומי ונפיחות יכולים להימשך עד שבוע. החבישה ההיקפית תוחלף לאחר מספר ימים בסרט ראש (מסוג סופג זיעה) למספר שבועות. מטרת החבישות היא למנוע תזוזה של האוזניים וקיבוע התוצאה שהושגה בניתוח.