הקטנה והרמת שדיים

עבור נשים רבות, החזה עשוי להשפיע באופן ניכר על התחושה האישית ועל הביטחון העצמי.

ככל שהשנים חולפות, נשים רבות מוצאות שחלו שינויים בצורתו ובגמישותו של השד. זאת בעקבות הריונות, לידות והנקות, בעקבות ירידה דרסטית במשקל או פשוט כתוצאה מתהליך ההתבגרות ומתהליכים גנטיים. ניתוח הקטנת חזה מיועד להחזיר לשדיים את המראה הרצוי, וכמו כן להקטינם, כדי לנטרל את משקלם העודף.

למי מתאים הניתוח?

הניתוח מתאים בעיקר לנשים החשות שהחזה שלהן גדול וכבד מדי וגורם להגבלות בהתנהלות היומיומית. מצב זה מונע מנשים רבות להתלבש כאוות נפשן. יש לזכור שחזה גדול וכבד מדי יכול לגרום גם לכאבי גב.

הכנה לניתוח

לפגישת ההתייעצות יש חשיבות גדולה להצלחת הניתוח. במהלך הפגישה מקפיד ד"ר רסנר לרדת לעומקם של כל פרטי המקרה, ובעיקר הוא שם דגש על תחושותיהם ומאווייהם של המטופלים. לאחר בדיקה יסודית, הוא יציג בפנייך את האופציות הניתוחיות וביחד תקבלו החלטה משותפת לגבי יעדי הניתוח. כל זאת  – כדי שתתקבל התוצאה האופטימלית והרצויה ביותר.

מהלך הניתוח

הקטנת שדיים:

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית. בניתוח הקטנת השדיים מבוצעות שלוש פעולות: כריתת עודף רקמת השד, סילוק עודפי העור והרמה של העטרה והפטמה למקום בו הן היו לפני שהתחיל תהליך צניחת השדיים.

הרמת חזה:

בניתוח הרמת חזה המטרה היא לשמור על נפח החזה, ולכן מתבצעות שתי פעולות ניתוחיות בלבד: סילוק עודפי העור והרמת העטרה והפטמה למקום האנטומי הנכון. לעתים ניתן לשלב בניתוח גם הגדלה של השדיים באמצעות שתלי שד, המעניקים לשד המורם נפח נוסף.

שכיחות הסיבוכים היא קטנה וכוללת זיהום, דימום, והצטלקויות יתר. לעתים, עלולות להיפגע רקמת הפטמה והעטרה וכן התחושה בהן.

החלמה

ההחלמה בדרך כלל נמשכת כשבוע עד עשרה ימים. יש להימנע מפעילות ספורטיבית בחודש הראשון לאחר הניתוח, לפי ההנחיות הספציפיות לכל מטופלת.